ikgaverweg.reismee.nl

”Go to Australia,” they said, “the weather is great,” they said…

Hi everyone!

Jullie genieten zeker van het lenteweer daar in Nederland? Lucky bastards…Hier regent het al ongeveer een maand, met af en toe een mooie dag tussendoor. En als het dan mooi is dan is de lucht zo vochtig dat je haast de regen weer terugwenst…

Ik wilde weer eens een weekoverzichtje typen. Of beter gezegd: anderhalveweekoverzicht. Ik begin bij vorig weekend. De weekenden zijn echt feestjes. Elk weekend voelt als een minivakantie waar ik zelf mag beslissen wat ik ga doen. Geen verplichtingen! Zoals ik in m’n vorige verslagje al zei hadden m’n Finse vriendin Iina en ik voor zaterdagnacht een hostel geboekt en deden we een pub crawl in de stad. Hierbij ga je met een groep mensen naar een aantal verschillende pubs/bars/clubs in de stad. De pub crawl was superleuk, totdat we bij de laatste club niet naar binnen mochten. Ze vonden dat we te veel gedronken hadden, we moesten buiten blijven wachten tot ze bij ons kwamen om te checken of we later wel naar binnen zouden mogen gaan. Ik was zo verbaasd dat ik niet wist wat ik moest zeggen. Te veel gedronken? We waren met een groep van 40 man die stuk voor stuk meer hadden gedronken dan wij, en iedereen mocht naar binnen behalve wij? Ongelofelijk. Omdat het de laatste club was en we nergens anders naartoe konden gaan hebben we maar een tijdje buiten staan wachten. De bewakers hadden het echter veel te druk om te checken of 2 meiden inmiddels genoeg ontnuchterd waren om naar binnen te mogen. Na een tijdje waren we het zat. Iina kende vrienden die op dat moment in Sydney waren, dus daar sloten we bij aan en we hadden alsnog een superleuke nacht (:

Uitgaan in Sydney is op z’n zachtst gezegd niet makkelijk. Overal wordt je ID kaart gevraagd (logisch). Vervolgens wordt je ID gescand in een apparaat die kijkt of hij echt is en of jij wel op jouw foto lijkt. Daarnaast wordt er dus gekeken of je niet teveel gedronken hebt, anders mag je niet naar binnen. Ook mag je na 1:30 geen enkele club/bar/pub meer naar binnen. Je moet er dus voor zorgen dat je voor dat tijdstip in een chille plek bent (wat onmogelijk werd gemaakt voor ons omdat wij de laatste club niet in mochten).

Na een kort nachtje in ons hostel gingen Iina en ik op zondag naar de Tattoo Expo in Darling Harbour. Wat. Was. Dat. Vet. Allemaal tattoo artists die hun eigen stand hadden, er werden supervette tattoos gezet, allemaal verschillende stijlen. Zelf heb ik geen tattoo laten zetten hoor! ;)

Maandag begon de werkweek weer. Ik ga er niet teveel op in, want elke week is gewoon hetzelfde maar een klein beetje anders (: Omdat het zo veel regende heb ik veel in overdekte McDonald’s speeltuinen gezeten. Ideaal, want er is koffie en de kids vermaken zich wel een tijdje. Ik heb een Duitse au pair ontmoet die ook in Yarrawarrah woont, met haar heb ik elke week wel een playdate voor de kids. Woensdag was ik vrij en ben ik naar Newtown gegaan, een wijk in de stad waar alle artsy-fartsy hipsters wonen. Een mooie plek met veel live muziek in de bars!

Vrijdag was het St. Patrick’s Day. Wat het inhoudt? Geen idee. Is het een goed excuus voor bier? Ja. Iina en ik gingen naar Cronulla om St. Patrick’s Day te vieren. We ontdekten een nieuwe bar, eentje die niet zo groot en massaal is als de bar waar we normaal gesproken naartoe gaan, het was er heel relaxed. Zaterdag gingen Iina en ik naar een groot winkelcentrum in Miranda. Alle winkels sloten om half 6 al, maar we wilden nog niet naar huis. Toen zijn we naar vrienden van ons gegaan, zij wonen ongeveer een kwartiertje rijden van mijn huis. Een paar weken geleden hadden Iina en ik hen ontmoet in Cronulla en inmiddels zijn we goede vrienden geworden. Ze komen uit Nieuw Zeeland en zijn hier naartoe gekomen om te werken. 1 van hen speelt gitaar en hij had al een paar keer wat gespeeld, maar afgelopen zaterdag hadden we echt een hele chille jam sessie! Zo heerlijk om weer muziek te maken! Zondag ging ik met Kiki, een Nederlandse vriendin, de stad in. Het was weer slecht weer dus we besloten om ergens koffie te gaan drinken. Een paar van Kiki’s vriendinnen vroegen of we zin hadden om samen te lunchen bij een Maleisisch restaurant. Zoooo lekker. Het Aziatische eten is hier echt amazing. Daarna gingen we naar de Art Gallery Of New South Wales. Nadat we daar een paar uurtjes hadden doorgebracht besloten we om bij de supermarkt spullen voor een picnick te halen en naar de Secret Gardens te gaan om daar te gaan eten. De Secret Gardens is in 1 woord prachtig. Een hele mooie tuin met prachtige bloemen, planten en bomen en er zijn verschillende bankjes en tafeltjes waar je perfect kunt picknicken! Een supermooie afsluiting van een leuk weekend (:

Na ruim 2 maanden hier gewoond te hebben begin ik dingen in Nederland te missen:

  • Ik mis Nederland waar je zorgeloos tot ’s ochtends vroeg uit kan gaan. Dat ga ik als ik terug ben absoluut meer waarderen.
  • Ik begin muziek echt te missen. Op school was ik elke dag omgeven door muziek en nu moet ik er echt naar op zoek. Ik voelde me helemaal opgeladen nadat ik een live gig had gezien in Newtown. Mijn gastgezin heeft een piano thuis waar ik op speel, dat is wel fijn. Ik had nooit gedacht dit te zeggen maar: Ik mis ArtEZ.
  • Ik mis het Nederlandse bier, zo lekker bitter, ahhh! Het bier hier is niks vergeleken met een heerlijk koude Grolsch of Hertog Jan... (hint naar papa en mama voor als ik thuiskom: haal bier, thanks)
  • Ik mis fietsen mega erg want ik genoot altijd van fietsen. Hier is alles altijd zo ver weg en heb je overal de auto voor nodig. Ik mis dat alles in de buurt is in Nederland.
  • Ik mis mijn lieve huisgenootjes, de goede band die ik met hun heb en mijn kamertje in Enschede, dat was echt mijn favoriete plek op de aardbol! Binnenkort even skypen huize Laaress! <3
  • Maaarrr…. Wat ik het aller-aller-allermeeste mis is PRIVACY. Ondanks dat ik een eigen slaapkamer en badkamer heb, heb ik nauwelijks privacy. De kids zijn meestal thuis, en als zij er niet zijn dan is Hannah er wel. Als ik vrij ben ga ik vaak het huis uit omdat ik niet in dezelfde omgeving wil zijn als wanneer ik werk. Dat is op zich niet erg, de afgelopen weken genoot ik er juist heel erg van om Sydney te verkennen. Nu begin ik het als een noodzaak te zien. Het is ook een stuk lastiger geworden om tripjes te plannen omdat het weer niet meewerkt. En na werktijd even buiten een wandeling maken wordt onmogelijk gemaakt door de plensregen.

Oh ja, over de regen: denk je dat je weet wat regen is omdat je in Nederland woont? Ik dacht dat ik wist wat regen was. Nou nee hoor. Het komt hier met liters tegelijk uit de lucht vallen. Dagenlang. Hopelijk wordt het straks wat droger. De winter komt eraan. Ik heb een nieuwe lange broek gekocht omdat ik aan 2 niet genoeg heb. En ik ben bang dat ik niet genoeg truien heb. (Ja, het wordt hier wel degelijk koud!)

Afgezien van het deprimerende weer is alles hier goed! Ik heb een paar vaste vrienden waar ik veel mee optrek. Ik maak niet zo veel uitstapjes als ik zou willen, maar dat komt voornamelijk omdat ik wil wachten op beter weer zodat de dag niet letterlijk in het water valt (ha ha…)

Geniet van de lente allemaal! Ik krijg namelijk geen lente dit jaar…! (:

X Esther

Reacties

Reacties

Rolinka

Oooh...wat jammer van het weer. Ik hoopte zo voor je dat het op zou knappen als wij weg waren. Helaas dus.....
Enne....dat bier dat komt goed hoor!!

Xx mama

Joke

Al weer 2 maanden Down Under. Time flies. Zo te lezen geniet je en ben je aan het missen. En weet je nu kennelijk dat je toch graag terug wilt naar Erica/Enschede. ???? En waarschijnlijk daarna weer uitvliegen, want je hebt vast de smaak te pakken. Geniet er van Esther, ondanks de regen. Je weet het: time flies.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!