ikgaverweg.reismee.nl

Eerste indrukken Down Under

Goedemorgen allemaal!

Het is vroeg! Kwart over 6 's ochtends. Niet bij jullie hoor, in Nederland is het namelijk kwart over 8 's avonds. Ennnnn..... Ik ben in Australië! Op dit moment zit ik rustig in mijn eentje met een glas water en een appel op het overdekte terras van het huis van mijn gastgezin. De temperatuur is heerlijk nu, zo'n 25 graden gok ik. Ik hoor een heleboel verschillende vogels en ruik zomer!

De vlucht is gelukkig voorspoedig verlopen. Het was afzien hoor. Eerst moest ik 11 uur vliegen naar Guangzhou (spreek uit: Guang-thzou). Daar had ik een uur om over te stappen. Natuurlijk liep ik helemaal de verkeerde kant op. Ik zocht toiletten waar ik me even kon opfrissen en een winkeltje waar ik iets te eten en drinken kon kopen want oh man, in het vliegtuig droog je ontzettend uit en het eten bij China Southern Airlines is nou niet echt bepaald lekker. Je krijgt een zompig opgewarmt bakje met Chinees eten, voedzaam is het niet echt. Dus ik op zoek naar eten en drinken. Het vliegveld van Guangzhou oogde niet echt groot, het was een heeeeeele lange gang naar achteren waar aan iedere zijkant verschillede gates waren en winkeltjes zaten. Ik liep op m'n dooie gemakkie wat rond. Al dat Chineze eten is een beetje vaag, dus besloot naar achteren te lopen om bij een koffietentje iets vers te halen. Toen ik eindelijk helemaal achter aan die gang was besefte ik me dat ik mijn eigen gate nog niet was tegengekomen. Ik had nog een kwartier voor het boarden zou beginnen... Direct liep ik helemaal terug naar het begin van de gang, en zag dat er aan de rechterkant nóg zo'n gang was. Ik liep zo snel als ik kon maar er kwam maar geen einde aan... Toen ik eindelijk de gate gevonden had was het boarden al begonnen. Geen eten en drinken voor mij helaas....

De volgende vlucht zat ik naast een Nederlands meisje dat heel aardig was. Ze heet Sara, kwam uit Amsterdam en ging een vriendin opzoeken die in Sydney haar stage deed. Ik sliep deze vlucht een paar uurtjes (ik heb namelijk 10 uur gedaan over 1 film.... Ik móet dus wel ergens in slaap gevallen zijn) maar erg lang was het niet. Dat mocht ook niet, want als ik aan zou komen in Sydney zou het 9 uur 's avonds zijn. Als ik in het vliegtuig dan al flink geslapen had, zou ik 's nachts niet slapen. We liepen een uur vertraging op omdat het vliegtuig nog niet kon landen op Sydney Airport, we hebben 10 uur over de vlucht gedaan. Hierdoor kregen we wel een prachtig uitzicht over Sydney by night met de ontelbare lichtjes van de stad en de haven. Ik kreeg een heel onwerkelijk gevoel vanbinnen, een "hier begint het" gevoel. Ons geduld werd erg op de proef gesteld, maar toen we dan EIN-DE-LIJK geland waren ging alles gelukkig snel. Mijn bagage was snel van de band gehaald en de border security stelde geen gekke vragen. Sara en ik zijn al die tijd samen gebleven, maar toen we in de arrival hall stonden namen we afscheid want beiden zagen we onze taxirit naar huis! Frank zag me al snel en liep naar me toe. Ik kreeg een ballon van hem: Welcome to Australia! We begroetten elkaar en hij nam 1 van mijn zware koffers over (pfieuw). Hij is heel aardig en relaxed. We liepen naar zijn auto door de Australische hitte. Ik was daar totaal niet op gekleed want in het vliegtuig is het koud! Het is ook erg vochtig, dus lekker gezweet (alsof ik nog niet vies genoeg was!) Toen waren we dan eindelijk thuis. Het is een mooi huis, heeeeeelemaal aan het randje van Sydney. Je loopt zo de straat uit, de natuur in. Het huis is ruim en mijn kamer is helemaal prima, met een groot bed en eigen kast. Ook heb ik een klein badkamertje voor mezelf. Ohja en toen ik gisteravond ging douchen kreeg ik een handoek die langer én breder was dan ikzelf! These people know how to live!!! Ze hebben een overdekt terras met mega Aussie BBQ, een zwembad, een gigantische tv en een aparte playroom voor de kinderen. Verder is het huis niet belachelijk groot, maar ze hebben het in ieder geval allemaal prima voor elkaar. (:

Toen we gisteravond aankwamen heb ik niet veel gedaan. Frank gaf me een rondleiding door het huis, daarna heb ik het thuisfront gebeld en ben ik gaan douchen. Ik had mega honger, dus Frank bood aan om een eitje met bacon voor me te bakken. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Na het eten was het zo'n half 1 en ben ik naar bed gegaan. Ik had nog steeds hoofdpijn van het vliegen, en was ook een beetje moe. In bed nog even gebeld met Joshua en toen vrij snel in slaap gevallen. Het was al heeel snel ochtend want nog voor 6 uur werd ik alweer wakker van alle nieuwe geluiden hier. De vogels fluiten niet, ze schreeuwen, klikken, zingen en gillen. Toen ik uit bed kwam heb ik het huis opnieuw bekeken, nu met daglicht. Ik kan nu ook de omgeving zien! Het is hier écht heerlijk.

Dat was het even voor nu. Frank is nog niet wakker, dus ik ben alleen. Ik heb nog steeds hoofdpijn, van de vlucht misschien, of van het warme vochtige weer. Eerst maar eens even ontbijten. Het is inmiddels ook alweer kwart voor 7...

Liefs vanuit Sydney!

Esther

Reacties

Reacties

Rolinka

Mooi man!!

Joke

Ik lees het al: dat wordt afzien daar in Australië. ????

Mirella Peters

Wat een mooie eerste indrukken!
Enne...je schrijft mooi...Ik zie het helemaal voor me.
Nu gaat het echt beginnen, veel plezier!

Hetty Flens

Fantastisch Esther ,dat je dit avontuur aangaat! Gelukkig tot zover al prima verlopen! Geniet ervan zoveel je kunt...en wij genieten op verre afstand met je mee! Groetjes! Hetty

Hellen Woltmeijer

Fijn om te lezen dat de eerste indrukken goed zijn. Leuk om je te volgen!
Fijne tijd daar!

Tessa

Leuk om te lezen, veel plezier!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!