ikgaverweg.reismee.nl

Nog 1 week!

Joehoe allemaal!

Nog even een verhaaltje vanuit Nederland typen voordat ik aanstaande donderdag vertrek (!!!!)

Ik vind het leuk om reisblogs te lezen van au pairs die op dit moment in Australië zijn. Vaak vind ik het proces van vóórdat ze weggingen nog het meest interessant. Misschien omdat ik dat zelf het allerspannendst vind. En spannend is het zeker! Heb al een paar slapeloze nachten achter de rug want zo lang in m’n eentje in zo’n groot vliegtuig met allemaal mensen is best eng, toch? Mijn familie en vrienden zijn lekker nuchter; wat is nou het ergste wat er kan gebeuren??Vandaar deze blog over alles van voor mijn vertrek.

De afgelopen paar weken waren gek. Ik nam afscheid van mijn collega’s op het werk waar ik het afgelopen half jaar met plezier heb gewerkt. Nam afscheid van mijn huisgenoten. Nam afscheid van mijn kamer en van Enschede… Alle persoonlijke spullen uit mijn kamer zijn verpakt in dozen. Opa en oma bewaren deze voor mij. Mijn kamer wordt tijdelijk bewoond door iemand anders, maar vanaf 1 augustus mag ik gelukkig weer terugkomen! In deze periode heb ik hier en daar wel een traantje gelaten, want ik hou van Nederland en ik ga alles missen. Als ik er nu aan denk word ik weer een beetje sentimenteel! Haha.

Verder ben ik er helemaal klaar voor. De koffers (die ik leen van de buurvrouw!) staan klaar, de belangrijke documenten zijn binnen (en nog niet kwijtgeraakt ;)), alles is geregeld. Mijn agenda is volgepland met leuke afspraken met vrienden! Gelukkig heb ik ook al een leuke “band” met mijn gastgezin. Na 4 keer skypen en veel heen en weer mailen heb ik een goed beeld van het gezin waarin ik straks terecht kom. Het voelt goed dat ook zij er veel zin in hebben dat ik kom. Zoals ze zelf zeggen: het is de leukste tijd van het jaar dankzij het mooie weer en de zomervakantie van de kids, dus dat wordt leuk!

Vlak na mijn komst kom ik meteen voor een leuke uitdaging te staan. De oudste is bijna jarig, en ik mag helpen met de voorbereidingen van zijn feestje. Ik ben heel benieuwd hoe Australiërs feesten!

Ik krijg veel vragen van mensen uit mijn omgeving. Snap ik. Vragen/opmerkingen die ik vaak hoor zijn:

- Wat ga je daar dan doen? – Werken als au pair! Dat is heel fijn want ik mag wonen bij mijn gastgezin. Ik heb een eigen kamer en badkamer, kost en inwoning zijn gratis. Ook verdien ik geld door op de kinderen te passen en huishoudelijk werk te doen. Zo help ik met het opstaan, ontbijten, naar (peuter)school brengen, playdates organiseren, opruimen, schoonmaken, noem maar op! Het eten hoef ik niet zelf te koken, maar ik ben vrij om te koken wanneer ik daar zin in heb. ’s Avonds wanneer de ouders vrij zijn ben ik ook vrij. Dat geldt ook voor de weekenden, waardoor ik voldoende vrije tijd heb om Sydney en de omgeving te verkennen. Wanneer ik een beetje gesettled ben lijkt het me leuk om een blog te schrijven over hoe een werkdag eruit ziet.

- Wat vind je vriend ervan? – Dat weet ik toch niet? Vraag je hem zelf maar (: (geldt ook voor ouders, broertje, zusje, etc…)

- Hoe lang ga je? – Tot 29 juli (er vanuit gaande dat er geen bijzonderheden zijn)

- Straks blijf je daar nog! – Dat zou kunnen. Ik kan de toekomst natuurlijk niet voorspellen. Wel weet ik dat ik mijn studie graag wil afronden!

- Waarom Australië? – Tja… Ik weet het niet precies! Een gevoelsdingetje denk ik. Natuurlijk is het land prachtig en het klimaat heerlijk, maar dat is in meer landen zo. Ik vind het prettig dat er Engels wordt gesproken en ik dus geen nieuwe taal hoef aan te leren. Ook lijken me de mensen lekker relaxed en lijkt het leven me aangenamer aan de andere kant van de wereld.

Poh, lang verhaal. Bedankt voor het lezen! (:

X Esther

Reacties

Reacties

Rolinka

Niet alleen jij zal af en toe een traantje laten, hoor!! We gaan je natuurlijk vreselijk missen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!