ikgaverweg.reismee.nl

Ik ga ver weg, heeel ver weg

Hallo!

Over iets meer dan 2 maanden ga ik. Dan stap ik in het vliegtuig en vertrek ik naar Sydney, Australië. Daar wacht als het goed is een heel aardig gezin op mij, 3 kinderen en een vader en een moeder om precies te zijn.

Al een maand of 8 wil ik heel graag naar Australië om daar te werken als au pair. Ik heb mijn studie een jaar stopgezet, heb een leuke baan gezocht en ben op zoek gegaan naar een gezin dat mij graag in huis wilde nemen. Vorige week was het zover; ik boekte de vliegtickets. Toen werd het ineens wel heel echt; datgene waar ik al maanden naartoe werk gaat straks werkelijkheid worden!

Dat ging dus allemaal ongeveer zo: Ik maakte een account aan op de website aupairworld.nl (aanrader!). Daar creëerde ik een profiel waarin ik mezelf presenteerde. Ik bekeek profielen van gastgezinnen in Australië en stuurde berichtjes naar gezinnen die me leuk leken. Toen kreeg ik contact met een gezin, en maakte een skype-afspraak met ze. We skypten en praatten een tijd, en het leek erop dat er wel een klik was! Ik kreeg goed bericht: ze wilden me graag als hun au pair. Ik was zo blij! Later kreeg ik bericht dat ze uiteindelijk toch iemand anders hadden gevonden die beter bij hen paste. Helaas pindakaas :( De zoektocht ging verder en ik kreeg contact met het gezin waar ik in januari naartoe ga. We skypten en ik had gelijk een klik met de moeder, zij kletste zo lekker en daar hou ik wel van (haha). De vader was ook heel aardig, zei niet zoveel maar was vooral heel vriendelijk. Een match dus! Oh wat was ik blij toen ik hoorde dat ze mij in huis wilden nemen... De kinderen zijn ook zo knap en lief! Ik was direct verkocht. In een skype gesprek met hen lieten ze al even zien hoe leuk en vrolijk ze zijn en ik kan niet wachten om ze in het echt te zien.

De komende tijd is er waarschijnlijk nog niet veel activiteit op deze blog, maar daar komt vanaf januari verandering in! Ik hoop zo vaak mogelijk een blog te schrijven over mijn avonturen en foto's te delen van het mooie Australië.

Ohja, mocht je het leuk vinden om automatisch een mail te ontvangen als ik een nieuw verslag erop heb gezet, kun je in de kolomrechtsje mailadres invullen.

Wish me luck!

Liefs, Esther

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!