ikgaverweg.reismee.nl

Waar slaap ik vannacht?

Hoi!

Vandaag even een korte update uit Nieuw Zeeland! Ik ben net wakker in m'n hostel en ik hoef nog niet uit bed, dus ik heb mooi even de tijd om wat te typen.

Zondag nam ik afscheid van Koen, Lily en Albie. Na 2,5 maand elke dag met hen geweest te zijn vond ik het best gek om ineens 2 weken weg te gaan. Zondagavond heb ik met een vriend afgesproken in Newtown, een hele chille plek in de stad. Dat was heel fijn, even afleiding van de zenuwen. Eenmaal thuis heb ik snel nog even met Hannah en Frank de vliegtickets uitgeprint en de laatste dingen voorbereid. Voordat ik naar bed ging had ik ook van hun afscheid genomen, de volgende ochtend zou ik namelijk om 4 uur opstaan om om 5 uur met de taxi naar de trein, en van de trein naar het vliegtuig te gaan, joepieeeee! Ik kon bijna niet slapen van de zenuwen. In m'n eentje op vakantie gaan, hoe te gek!! Gelukkig heb ik hele lieve vrienden en ouders waar ik even lekker tegenaan kon zeuren over hoe zenuwachtig ik wel niet was hihi!

En toen ging de wekker. Laatste spullen in de backpack gestopt, taxi gebeld, ontbeten en klaargemaakt. Gelukkig verliep de hele reis voorspoedig. De backpack woog 14.8 kilo zag ik toen ik hem incheckte op het vliegveld. Prima gewicht, dacht ik nog. Ik had me voorgenomen om tijdens de reis zo min mogelijk actief te zijn op mijn telefoon, en dat begon op het vliegveld. Ik zette de notificaties van ALLE apps uit, zodat wanneer er iets nieuws binnenkomt ik dat slechts zou kunnen zien als ik daadwerkelijk de app open. Ik had behoefte aan rust. En zo kwam het dat ik tijdens een vlucht van 3 uur geen enkel schermpje heb bekeken (: Dat voelde lekker hoor! Zeg Esther, word je nou een hippie?! Haha, nee dat niet hoor! Ik gebruik nog steeds m'n telefoon en beantwoord m'n berichtjes. Ik wil alleen niet meer het gevoel hebben dat ik dat MOET. Niet meer gestoord worden. En dat bevalt hartstikke top.

Geland in Christchurch! Strenge grenscontrole, werd er zenuwachtig van. Erg intimiderend allemaal. Als je door de eerste controle heen bent zie je de volgende al op een afstandje. En als je denkt dat dat de laatste is dan zie je er nóg wel weer een. Gelukkig ben ik er zonder problemen doorgekomen en toen ik eenmaal in de hal stond kon ik een vette glimlach niet onderdrukken. IK HEB HET GEDAAN! Ik ben in een nieuw land in een nieuwe stad! Eerst even wat Australische dollars voor Nieuw Zeelandse dollars gewisseld en de bus richting het hostel opgezocht. Gelijk de verkeerde bus genomen natuurlijk, maar nadat ik uitstapte moest ik nog een klein uurtje lopen langs de Botanical Gardens en Hagley Park en toen was ik er. Mijn eerste indruk was heel goed! Het is hier herfst, mijn favoriete seizoen, en dat maakt me heel blij. Ook is het hier heel vlak (net als in Nederland) en is er totaal niet in de hoogte gebouwd. Het hostel is in een supermooi gebouw, top bedden, top voorzieningen en niet te ver weg van alles. Ik was blij. Nadat ik had ingecheckt was ik heel moe en nam ik even wat downtime op de kamer. Het was een gedeelde kamer met 5 superlekkere bedden. Om 4 uur besloot ik toch eindelijk maar wat te gaan doen: boodschappen. Na het eten kwam ik op de kamer met een Nederlands meisje aan de praat, dat was even gezellig. Maar de wifi deed het 's avonds niet en -hoe typisch- in plaats van dat iedereen dan sociaal gaat doen, ging iedereen om 9 uur naar bed. Inclusief mezelf haha. Nou was ik ook gesloopt na deze dag...

De volgende dag besloot ik om het weer lekker rustig aan te doen. Ik heb immers vakantie! Rond 9 uur ging ik m'n bed uit en rond 11 uur ging ik het stadscentrum maar eens verkennen. Van mijn kiwi vrienden in Sydney wist ik dat de stad in puin ligt vanwege de aardbevingen in 2011. Ik had nog nooit zoiets gezien dus ik wist niet wat te verwachten. Wat een puinhoop. Overal wordt gewerkt. Overal zijn omleidingen in het verkeer. Overal worden nieuwe gebouwen gebouwd of oude gebouwen gerestaureerd. Overal hijskranen. Ik schrok er echt een beetje van. Het weer was ook donker en grijs, dus het totaalplaatje was vrij deprimerend... Nadat ik een beetje had rondgelopen ging ik naar de Gondola om daar met zo'n kabelbaan-ding naar boven op de berg te gaan. Dat was vet!!! Mooi uitzicht joh. Toen ik weer beneden was, het was onderhand 3 uur, had ik geen zin meer om iets te doen. Had ook niet echt het idee dat Christchurch nog meer te bieden had. En het was koud. Dus ik ging terug naar het hostel om daar te chillen. Nog wat nieuwe mensen leren kennen enzo. Prima dagje! 's Avonds met een Nederlands meisje afgesproken om te kijken of we wat voor elkaar kunnen betekenen tijdens onze reis. Gekeken naar huren van een auto of camper, buspassen, liften... We kwamen er niet helemaal uit en besloten er een nachtje over te slapen.

En dat is nu! Goedemorgen (: Ik kreeg net een berichtje. Het meisje gaat een bustour doen van 2 weken. Dat is voor mij qua tijd geen optie, ik moet op tijd terug in Christchurch zijn voor mijn vlucht. Wat ik wel weet is dat ik om 10 uur uitcheck bij dit hostel. Wat de dag daarna brengt? Ik heb geen flauw idee. Het regent buiten. Ben benieuwd waar ik vannacht slaap.

Eerste indruk van Nieuw Zeeland? Vet! Eerste indruk van Christchurch? Bijzonder. Eerste indruk van in m'n eentje reizen? Perfect.

Reacties

Reacties

Rolinka

Spannend....maar heel leuk. Veel plezier en doe de groeten aan de familie (als je in de buurt bent). :))

Joke

Nieuwe kansen liggen op je te wachten......

Hetty

Intrigerend hoe je dealt met onzekerheden:dapper!

Inge

Hee topper, lekker genieten van je vrijheid en we kijken uit naar je nieuwe verhalen

Bas

En wat gebeurde daarna? ????

Milos

Geweldig Esther! Mooi avontuur, Echt wat voor jou! Alleen op vakantie gaan staat ook op mijn bucketlist! Héél veel plezier en ontspanning gewenst !

Veel liefs,
Milos

Janny

Wat ben je super bezig. Geniet van de ruimte die jezelf mag invullen !!!

Elza

Mooi geschreven Esther!!! Topper!! Geniet ervan en pas goed op jezelf????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!