ikgaverweg.reismee.nl

Reality of perspectives

Pfff. Al dagenlang wil ik weer een verhaaltje schrijven maar het lukt steeds maar niet! Er is op zich ook niet zo veel te vertellen maar toch heb ik het gevoel dat ik iets kwijt moet...

Heimwee is serieus. Het voelt alsof er een deel van mezelf nog in Nederland is. Ik mis dat deel. Ik voel me constant incompleet. Teruggaan naar Nederland zou het niet oplossen, want dan zou ik hetzelfde hebben met Sydney. Overal waar ik kom laat ik een deel van mezelf achter wat ik de rest van m'n leven zal missen...
Er is nog iets wat ik mis en dat is het gevoel van ergens bekend zijn. Je weet wel, als je ergens woont, werkt of naar school gaat dan word je bekend met die omgeving en die mensen. Gekend zijn. Mensen groeten op straat die je slechts van gezicht kent. Thuiskomen na een lange dag. Ik kan het niet goed uitleggen. Het komt erop neer dat ik 2 maanden in een onbekende omgeving moest verblijven om erachter te komen hoe waardevol het is om ergens bekend te zijn. Ik leer zo veel (:

Oh ja, ik ga naar Nieuw Zeeland!!!!!!! Volgende week stap ik in het vliegtuig naar Christchurch. Bijna 2 weken lang ben ik in Nieuw Zeeland, met een rugzak, geheel zonder een plan. Ik heb geen bustickets, geen excursies geboekt, geen hostels geboekt, geen auto gehuurd, geen route uitgestippelt, helemaal niks. Volledig buiten mijn comfort zone, maar hey dat maakt het leven interessant. Ik heb er echt onwijs veel zin in! Ik wilde in eerste instantie familie van papa's kant opzoeken die bij Auckland wonen (noordereiland). Maar iedereen die ik erover sprak adviseerde me: Zorg dat je zo snel mogelijk naar het zuiden gaat want daar is het het allermooist! Toen dacht ik: Waarom zou ik het niet gelijk goed doen? Daarom besloot ik om alle plannen om te gooien en gewoon lekker zonder een plan vliegtickets te boeken naar Christchurch (zuidereiland) in plaats van Auckland. Ik heb wel mijn research gedaan hoor, ik weet ongeveer wat ik wil zien en waar ik naartoe wil. Verder laat ik me leiden door alles wat daar is. Ik kan niet wachten!

Tja. Zomaar ff een verslagje typen gaat makkelijk wanneer alles goed gaat. Je schrijft gewoon op wat je allemaal gedaan hebt en hoppa, klaar. Zo gauw er ook negatieve dingen gaan spelen wordt het al een stuk lastiger. Sommige dingen wil ik namelijk liever niet delen op internet omdat het te persoonlijk is. Sommige dingen wil ik niet delen omdat ik het gevoel heb dat ik niet mag zeuren, ik leef immers mijn droom en dat zou fantastisch moeten zijn! Nou, dat is het ook! Ik ben supergelukkig (: Alles omtrent mijn Aussie-reis gaat top. Ik geniet nog elke dag en wil nog lang niet weg. Toch voelt het niet goed om alleen maar over de positieve dingen te schrijven op dit kleine stukje internet wat van mij is. Ik wil in ieder geval proberen om over te brengen dat niet altijd alles maar goed gaat. Het is namelijk niet zo dat OMDAT ik in Sydney ben het goed met me gaat. Soms voelt het alsof dat wel zou moeten, er zijn immers genoeg mensen die zouden willen doen wat ik nu doe dus "ik mag niet zeuren." Ofzo. Snap je?

It's all a matter of perspective.Achter de schermen is er meer aan de hand dan gewoon een meisje dat leuke dingen beleeft aan de andere kant van de wereld. Ik slaap al weken niet goed, om verschillende redenen. Nieuw Zeeland stress en enthousiasme is op dit moment de reden haha, maar dat hoort erbij (: Een andere reden is de heimwee die vervelend is. Een paar weken geleden hield het beslissen of ik hier zou blijven of terug zou gaan naar Nederland me veel bezig, daar lag ik nog wel eens wakker van. Een tijdje terug zijn Joshua en ik uit elkaar gegaan, ik kan niet in woorden omschrijven hoe kut dat is geweest. Mijn verjaardag was best even een stressmomentje, met de familie die overkwam etc. Vriendschappen hier die issues met zich meebrengen. Vrienden die ik hier heb ontmoet die teruggaan naar huis. Daarnaast werk ik gewoon 40 uur in de week en woon ik bij een gastgezin. Dat soort dingen. Het is hier allemaal net zo vervelend als dat het in Nederland zou zijn. Het gras is niet groener in Sydney. Ik ben moe. Nieuw Zeeland komt op het perfect moment, ik heb behoefte aan tijd voor mezelf in een nieuw land, een nieuwe stad, een nieuwe omgeving. Een nieuwe uitdaging. Vergelijk het als een schoolvakantie die precies op tijd komt. Na weken hard werken en stress om verschillende redenen mag je eindelijk even achterover leunen en energie steken in jezelf. Dat is precies hoe het hier voor mij ook voelt.

Dit was dus wat ik kwijt moest. Ik vond het moeilijk om er woorden voor te vinden, maar hopelijk heb ik ze gevonden en bij elkaar gebracht tot een duidelijk verhaal. Samengevat: Het gaat nog steeds goed maar ik ben gewoon toe aan vakantie! Daarom heb ik heeeeel veel zin in Nieuw Zeeland! En ondertussen struggle ik gewoon met alle dingen waar een normaal 21-jarig meisje ook mee struggled. En nee, het is niet makkelijker om dat in Sydney te doen dan in Nederland. (:

Hopelijk komt mijn volgende verhaaltje uit Nieuw Zeeland!
Ik houd jullie op de hoogte (:

Heel veel liefs <3

Reacties

Reacties

Rolinka

Och....lieverd toch.....

Leonie

Essie, het is echt verademend om eens een écht reisverhaal van iemand te lezen. In tegenstelling tot al die mensen die doen alsof echt het alleen maar rozengeur en maneschijn is... Ben trots op jou!

Juul

Ik sluit me aan bij Leonie, erg knap hoe je t allemaal beschrijft. Je mag je voelen hoe je je voelt en dat maakt je echt geen ondankbaar kreng ;). Alleen maar menselijk.

?

Els en Harjo

Esther wat moeilijk is het allemaal ....en heimwee grrrrrrr maar inderdaad als je weer terug bent heb je misschien weer heimwee naar Sydney... In ieder geval ga genieten van Nieuw Zeeland. Liefs

Doenja (PPT)

Hoi Esther, wat een mooie leerschool is Australië voor je! Leuke positieve dingen, maar ook lastige zaken en negativiteit, je kunt overal een les uit leren! En dan ontdekken hoe fijn het in Enschede eigenlijk is! Dat neemt niemand je meer af. Veel plezier in Nieuw Zeeland, maak mooie herinneringen en steek er nog wat van op! Groetjes!

Oma en opa

Heimwee doet zeer!!! We vinden het bewonderenswaardig zoals jij je gevoelens op papier zet. En we hebben veel bewondering voor je eerlijkheid. Je maakt het niet mooier dan het is. Fijn dat je er naar uitziet om naar Nieuw Zeelan te gaan. Geniet ervan. Veel liefs, we kijken uit naar je volgende schtijven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!